İade Koşulları
A. Cayma Hakkı Nedir? Nasıl Kullanılır?
7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunun 48 inci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak
hazırlanmış olan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin ("Yönetmelik")
9. maddesi uyarınca:
Alıcı, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
-Cayma Hakkının İstisnaları-
Bununla birlikte aynı Yönetmeliğin 15. maddesi
ile cayma hakkının kullanılamayacağı istisnai durumlar belirtilmiştir. Bu
istisnai durumlar çerçevesinde Alıcı, sözleşme’ye konu ürün bakımından Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. maddesinde cayma hakkının kullanılabileceği
ürünlerin istisnaları yer almaktadır.
Bunlar;
1- Ürünün paketi hasar görmemiş ve kullanılmamış olması gerekmektedir.
2- Ürünün tüm aksesuarları ve orijinal kutusu
ile beraber iade edilmesi gerekmektedir.
3- Aşağıdaki ürün gruplarının ambalajı
açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları halinde iadesi
kabul edilir.
• Sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan
ürünlerin (Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri,parfüm, epilatör, tıraş makinesi,
kulaklık, iç giyim ürünleri, mayo, bikini vb.)
• Kopyalanabilir yazılım ve programlar (DVD,
VCD, CD, kasetler vb.)
• Kitap ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner,
kartuş, şerit vb.)
4- Tek kullanımlık ürünlerin ve hızlı bozulan
veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul
edilmemektedir.
B.
Aldığım ürünleri nasıl iade edebilirim?
'Hesabım' > 'İade Değişim' > 'Yeni Talep Oluştur' adımlarını takip edip iade edilecek ürünü ve iade nedenini seçin.
İade etmek istediğiniz ürünlerin uygunluğuna göre size önerilen iade seçeneklerinden birini seçin ve ''Gönder'' sekmesine tıklayın.
İadenizi, sistemimize kayıtlı GSM hattınıza iletilecek olan iade kodu ile
gönderim sağlayın.
C.
İade için benden herhangi bir ücret alınacak mı?
Mevcut yasalar gereği alıcı herhangi bir iade bedeli ödememektedir.
D. Yanlış gelen ürün değişimi nasıl yapılır?
Teslimat adresinize yanlış ürün teslimi yapılması halinde, firmamız ile
iletişime geçerek doğru ürünün gönderilmesi veya iade talep edebilirsiniz.
Doğru ürünün gönderimini talep etmeniz halinde veya iade talep etmeniz
halinde yanlış gelen ürünü tarafınıza aktarılacak olan iade koduyla ücretsiz
olarak kargo şubesine teslim etmeniz gereklidir. Ürün depomuza ulaştıktan sonra
talebinize göre doğru ürün gönderimi veya iadeniz yapılacaktır. Yanlış
ürün gönderimi bildiriminiz için ürün teslimi sonrası 14 günlük süreniz
bulunmaktadır.
E. Kapıdan iade sisteminiz var mıdır ?
Şu an için kapıdan iade sistemimiz yoktur lakin en kısa sürede işleme
alınabilmesi için görüşmelerimiz devam etmektedir.
F.Hangi kargo ile iade etmen gerekiyor ?
İade talebiniz sonrası tarafınıza iletilecek olan kargo firması ve iade koduyla
gönderim yapabilirsiniz.Belirtilen ilgili kargo firması haricinde başka kargo
firması ile gönderim yapılmaması gereklidir.
G. Ücret iadem ne zaman yapılır?
İptal ettiğiniz ürünün ücret iadesi, bankanıza bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Bu süre yaklaşık 1 haftayı bulabilir.İade ettiğiniz ürünün ücret iade süreci aşağıdaki gibidir:
Ürün depomuza ulaştıktan sonra en geç 48 saat içerisinde iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir.
Ürün iade şartlarına uygunsa, iadeniz onaylanır ve ücret iadeniz bankanıza bağlı olarak 2-10 iş günü içerisinde ödeme yapmış olduğunuz kartınıza yansır.Ürün iade şartlarına uygun değilse, adresinize geri gönderilir.
Not:Bankanıza ücret iadesi yapıldığında, üyelik eposta adresinize bilgilendirme mesajı gönderilir. Tutarın kartınıza/hesabınıza yansıma süresi bankanıza bağlıdır.Banka kartına yapılan iadelerin hesabınıza yansıma süresi daha uzundur.
Taksitli yapılan alışverişlerin ücreti bankaya tek seferde ödenir, ancak bankanız bu tutarı kredi kartınıza taksitli bir şekilde iade eder.